Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Рокитянська громада» (код ЄДРПОУ: 21044711) був реорганізований і увійшов до складу Білоцерківської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-69 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Рокитянська громада
припинила діяльність, увійшла до складу Білоцерківської громади

Особливості розірвання трудових відносин працівниками з ФОП-роботодавцями

Особливості розірвання трудових відносин працівниками з ФОП-роботодавцями

 

          З 01.01.2015 року Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» виключено з Кодексу законів про працю України статтю 241, якою передбачалася  реєстрація трудового договору, укладеного між підприємцем і найманим працівником у службі зайнятості.

Таким чином, у питанні розірвання трудових відносин з ФОП-роботодавцями, працівників можна поділити на дві категорії — ті, з якими оформили трудові договори до 2015 року, і такі, з ким після.

З 2015 року під час оформлення трудових відносин підприємець не повинен реєструвати трудовий договір у центрі зайнятості, але зобов’язаний повідомимти про нового працівника орган Державної фіскальної служби. Постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» визначено механізм повідомлення податкової служби про прийнятих працівників. У додатку до цієї постанови міститься форма повідомдення.

         Отже, сьогодні, підприємці під час оформлення трудових відносин із працівником продовжують укладати трудові договори. Під кожен трудовий договір слід складати розпорядженння про прийняття на роботу й повідомляти податкову перед допуском працівника до роботи.

            У разі звільнення працівників, оформлених на роботу після 01.01.2015 року, підприємці не звертаються до служби зайнятості і оформляють таке звільнення розпорядженням. 
             Порядок ведення трудових книжок регулюється Інструкцією «Про порядок ведення трудових книжок працівників» затвердженої наказом Мін’юсту, Мінпраці, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі - Інструкція № 58). Запис у трудовій книжці про прийняття й звільнення працівника робить лише підприємець.
            Загальний порядок заповнення трудової книжки не змінився. У графі 4, у якій зазначається підстава для внесення запису, слід вказати номер та дату розпорядження про прийняття на роботу. Раніше, до 01.01.2015 року, у цій графі робився запис про номер і дату реєстрації трудового договору в центрі зайнятості. У разі звільнення працівника в 4 – й  графі зазначається номер і дата розпорядження про звільнення.
            Записи про звільнення найманих працівників мають здійснюватися у точній відповідності з формулюванням зазначеним у Кодексі законів про працю, відповідно і з посиланням на статтю та пункт Закону.

Для оформлення припинення трудових відносин з підприємцем які були укладені до 01.01.2015 року, потрібно звертатися до Державної служби зайнятості для зняття з реєстрації договору, зареєстрованого до 01.01.2015 року у службі зайнятості.

Сьогодні трапляються і такі випадки, коли ФОП-роботодавець помирає і працівникам потрібно оформити припинення трудових відносин. Що ж робити в цій ситуації?

У законодавстві чітко не прописана процедура звільнення працівників, які оформлені у такого роботодавця за трудовими договорами.

У відповідності до ст. 49 Цивільного кодексу України, після смерті особи згідно відомостей внесених до Державного реєстру актів цивільного стану громадян, родичам видають свідоцтво про смерть .

Якщо працівник ФОП взявся за питання припинення трудових відносин, йому потрібно звернутися за копією свідоцтва про смерть роботодавця до його родичів.

Державна реєстрація ФОП припиняється у зв'язку з його смертю на підставі подання державному реєстратору свідоцтва про смерть або нотаріально засвідченої копії. Подати документи може родич померлого або орган виконавчої влади особисто чи поштою.

Що стосується податкової, то у відповідності до ч.4 ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», відомості в Державному реєстрі про припинення діяльності померлого ФОП — підстава для зняття його з обліку.

Як уже вище зазначалося, до 2015 року оформленням і внесенням запису в трудову книжку займалися центри зайнятості за місцем реєстрації ФОП, відповідно вони й повинні займатися розірванням трудового договору.

Є давній лист Міністерства праці від 05.03.2003 р. № 06/2-2/51 «Щодо зняття з реєстрації трудового договору у разі смерті роботодавця - фізичної особи», де прописаний саме такий порядок припинення трудових відносин після смерті ФОП, і на сайті Верховної Ради він розміщений зі статусом «поточна редакція», тому сміливо можна керуватися ним.

У відповідності до цього листа, в разі смерті працівника або роботодавця трудові відносини достроково припиняються. А зняття з реєстрації в службі зайнятості трудового договору «у зв'язку зі смертю роботодавця» відбувається на підставі документів, що підтверджують його смерть.

Тобто, в разі звернення до центру зайнятості з таким запитом родичам ФОП або працівникам знадобиться копія свідоцтва про смерть підприємця.

З 01.01. 2015 року реєстрація трудових договорів у центрах зайнятості скасована. Родичі померлого ФОП не можуть розірвати трудові договори із ФОП від його імені. Так, вони і не можуть вносити записи до трудової книжки про припинення трудової діяльності.

В цьому випадку працівник може звернутися до суду, щоб його визнали звільненим у судовому порядку. Вже існує судова практика. Рішенням Франківського районного суду Львова від 12.07.2018 р. у справі № 465/3731/17, винесено Ухвалу де сказано, що трудовий договір вважається розірваним після смерті ФОП-роботодавця.

Нагадаємо, детальну інформацію з питань надання правової допомоги можна отримати у Полтавському місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Полтава, вул. Європейська37/40 з понеділка по п’ятницю з 9.00 до 18.00.

 

Також для вирішення  питання правового характеру, звертайтеся до відділу «Великобагачанське бюро правової допомоги» Полтавського місцевого центру з надання БВПД

  •  написавши на нашу електронну пошту: Velykobahachanske@legalaid.pl.ua
  •  зателефонувавши на номери: (0545) 9-14-26; (050) 195-91-53
  •  необхідні документи також можна залишити в скриньці для кореспонденції, що знаходиться за адресою:смт.. Велика Багачка, вул. Каштанова, 19А,Полтавська область Великобагачанський район.

Інформацію про адресу найближчого місцевого центру чи  бюро правової допомоги можна отримати за єдиним телефонним номером  системи безоплатної правової допомоги –

0 800 213 103

звінки безкоштовні зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України, цілодобово)

 

  • прочитавши правову інформацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid та обговоривши її у нашому чаті - https://t.me/ualegalaidchat
  • скориставшись правничою вікіпедієюWikiLegalAid - https://wiki.legalaid.gov.ua

Пам’ятайте, що карантин — це не перешкода для отримання правової допомоги від держави!



« повернутися до списку новин


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua